tirsdag den 5. februar 2008

Levende kølerfigur


Igår tog jeg et hyggedyk, men da det var helt spontant fik jeg ikke kameraet med - derfor desværre ingen billeder. Vi så 6-7 søheste, 2 rokker ( bluespottet ), dragefisk samt en del nøgensnegle. Resten af dagen spenderede vi ved poolen, og vi spiste med 2 andre familier.

Idag tog vi på tur med Dalia ( service-mama), og Adrian - vi besøgte deres hus i en skøn lille landsby ved en flod med køligt vand fra bjergene. 2 timers kørsel i jeepney førte os til dette pragtfulde sted ( de sidste 45 min. sad farmand på taget med Adrian), og det var hele turen værd. Vi spiste frokost ved flodbreden, og hilste på slægtninge og venner fra deres landsby.

Dalia var tydeligvis begejstret for at være tilbage, og savnede da også hendes tidligere job hvor hun underviste mangyanerne, der levede side om side med tagalog i denne landsby. Da vi sidst på eftermiddagen satte kursen hjem, fik vi en ekstra passager med - En ged som skal slagtes en af de nærmeste dage. Derudover blev der hentet potteplanter og en eller anden form for roe, så der var godt fyldt op i jeepney og banca på vej hjem. Det er bare nogle dejlige mennesker vi er kommet i kontakt med her, og de giver os nogle fantastiske oplevelser - som ikke lige står i brochuren. Som f.eks da Mette lånte toilettet - med et åbent hul direkte til køkkenet hvor kaffevandet var i kog over åben ild.

Husk at se billeder.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej alle 4.
Det må være rigtigt godt vejr, dernede siden min søster kan få så flot en farve på kroppen.
Dejligt at høre fra jer.

Kh alle på Hastrupvej 5 B

Anonym sagde ...

Hej alle 4 (;

Dejligt at hører, i har det godt. I er godt nok blevet brune, det burde være mig! jeg går bare her hjemme og bliver mere, og mere albino for hver dag der går ;P
Tænk, nogen sindsyge oplevelser i har fået, gid at det en dag bliver mig.
Jeg glæde mig rigtig meget til at se jer igen, og hører om jeres fantastiske ferie.
Kys og kram Caroline

Anonym sagde ...

Kære alle 4
Jubiiiiiiiiii jeg kom endelig ind på jeres hjemmeside. Der har været et el andet galt med vores computer længe.
Så den sidste halvlanden time har jeg drømt mig væk i klingernes paradisferie. Hvor lyder og ser det bare fantastisk ud. Cocobeach ser og lyder totalt supereksotisk plus jeres oplevelsesrige cruise. Hvor fedt for Emilie at hun er blevet rutineret dykker, også du Jesper som vist er temmelig hooked. Og Luna nyder veninder og pool.
Og du Annemette ser bare glad og afstresset ud, det er ikke helt dumt at komme væk fra BH :-). Og du får stadig din aftensmøg.... Er du ikke så vild med at dykke?
Glæder mig til at læse mere om jeres fantastiske ferie.

Herhjemme går det da fint. Du AM har nok hørt sidste nyt fra BH, ja tiden står ikke helt stille her...
Søren er jo hjemmegående husfar, så det letter lidt på den travle hverdag. Line er både glad og grænsesøgende:-)Jeg er snottet men kom ud af min vinterdepression da jeg læste jeres dejlige dagbog

Knuzzzz fra Line,Søren og Pernille

Anonym sagde ...

-Hov glemte lige noget : det er meget underligt at du ikke er i Børnenes Hus, Anne Mette. Savner dit rolige sind, søde smil og sjove/perverse vittige
kommentarer...

Glæder mig til at du kommer tilbaws igen

Knuzzzz fra pernille
( nille@tdcadsl.dk)

Anonym sagde ...

Hej I 4 dejlige Klinger,

Man går og bliver meget misundelig på alt det I har oplevet i de nu cirka 5 uger I har været væk fra det kolde Danmark. Det er jo nogle spændende beretninger som I sender dernede fra.

Og vi kan på billederne se, at I rigtigt nyder det. Store smil fra jer alle 4. Dejligt at I har det godt.

Glæder os til vi skal ses igen - send gerne SMS om hvornår I lander - da I ellers må gå hjem ;-)

Herhjemme ligner alt sig selv.. Arbejde, arbejde og forkølede unger, men nu er det jo heldigvis snart vinterferie, hvor vi også får mulighed for at par afslapningsdage. Dog ikke i samme fede omgivelser som jer.

SES..

Michael m.fl.

Anonym sagde ...

Hej alle 4.
Håber at I stadig stortrives dernede i paradiset.Herhjemme spiser,sover og arbejder vi. Så det er jo næsten lige så dejligt som det I laver!!!! Ok, måske lidt dårligere...Hvad Jesper...Nu er det ved at være tid til at pakke alt det paradiseventyr sammen.Vi skal snart holde klassefest for 2.b. Kunne du ikke lige skrive en indbydelse, mens du alligevel bare sidder og glor på vandet i din navle,og tager tid på hvorlænge det er om at forsvinde? Kunne der eventuelt være nogle passende lokaler der hvor du befinder dig nu!Så reseverer du det bare til dagen..Måske skulle vi bare prøve at finde noget tættere Køge!Der er nok lidt for langt til Fillipinerne.Kan i fortsat have det rigtig godt alle sammen. Nyd den sidste tid dernede.

Kærlig hilsen Susanne Falkenberg